maj 2013

Dodane przez w Moda i styl | 0 komentarzy

Suknia z 50 tys. płatków róż dla Carlo Rossi

Coraz częściej możemy zaobserwować, jak marki produktów znanych na całym świecie nawiązują współpracę z artystami na ogół stroniącymi od komercji. Znakomitym przykładem takiego mariażu jest specjalny projekt sukni wykonanej z 50 tysięcy płatków czerwonych róży stworzony na potrzeby kampanii reklamowej win Carlo Rossi. Działania tego rodzaju służą obu stronom i pozwalają wypromować dwie marki jednocześnie, trudno więc dziwić się, że projektanci mody chętnie biorą udział w takich kampaniach.

Suknia z 50 tys. płatków róż

Wspomnianą suknię zaprojektował polski duet Cocoon oraz mistrzowie florystyki z Sekunda & Sieradzan. Jej wykonanie zajęło aż 160 godzin, zaś efekty ciężkiej pracy zostały zaprezentowane podczas Fashion Week Poland w Łodzi. Florysta Piotr Sekunda przyznał, że praca nad tą suknią nie należała do łatwych, zwłaszcza ze względu na materiał, z którego została wykonana. Kwiaty zachowują się inaczej, niż materiały tradycyjnie wykorzystywane przez projektantów mody, dlatego więcej uwagi trzeba było poświęcić na plastyczność sukni, która będzie podążała za każdym ruchem modelki, ale też podkreślała jej smukłą figurę. Unikalne połączenie stworzone na potrzeby marki stanowi pierwszy przypadek mariażu mody z florystyką.

Projektantka Cocoon, Ula Kulczyńska opowiedziała, że nadanie sukni realnych wymiarów stanowiło ogromne wyzwanie w sensie fizycznym, ponieważ wymagało od pracujących przy tym projekcie osób pracy przez 4 dni pod rząd, bez godziny snu. Mimo to praca okazała się wzbogacającym doświadczeniem i pozwoliła pokazać kreatywność projektantów, ich świeże spojrzenie na modę, nietuzinkowe pomysły. Pomysł na zareklamowanie marki Carlo Rossi z pomocą projektantów mody był kolejną realizacją tego typu.

Całkiem niedawno mogliśmy podziwiać suknię projektu Zaca Posena, wykonaną z 24-karatowego złota, wartą 1,5 miliona dolarów. Kreacja miała służyć kampanii promującej nowy smak lodów Magnum Gold. Długą suknię zdobi 10 tysięcy ręcznie wycinanych i przyszywanych płatków złota. Sam projektant zaznacza, że i w lodach i w modzie jest coś dekadenckiego i mającego służyć tylko naszej przyjemności. W reklamie nowych lodów w złotej sukni wystąpiła aktorka Caroline Correa. Magnum już wcześniej współpracował z projektantami mody podczas kampanii reklamowych.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.