sierpień 2013

Dodane przez w Moda i styl | 0 komentarzy

Kalendarz Pirelli ma 50 lat!

Kalendarz Pirelli to jeden z najsłynniejszych kalendarzy na świecie. Wydawany od 1964 r., niedługo będzie obchodził 50. urodziny. W związku z tym, że minie już pół wieku od momentu, gdy opublikowano go po raz pierwszy, przygotowywane jest specjalne wydanie na rok 2014. Nie wiadomo, kto będzie odpowiadał za stworzenie jubileuszowej edycji. Znane są jednak szczegóły dotyczące sesji organizowanych w ramach już rozpoczętych obchodów 50. urodzin kalendarza. Sesje te wykonają Patrick Demarchelier i Peter Lindbergh. Pierwszy z nich przygotowuje sesję plenerową na plaży w Long Beach, a drugi zajmuje się sesją studyjną. Obaj fotografowie współpracowali już z marką Pirelli.

Kalendarz Pirelli ma 50 lat

Poza sprawdzonymi fotografami, przy urodzinowych sesjach pracują również światowej sławy modelki, które już wcześniej pozowały do wysublimowanych aktów publikowanych w tym kalendarzu. Na zdjęciach pojawią się m.in. Miranda Kerr, Karolina Kurkova, Alek Wek czy Alessandra Ambrosio. Poza tym, zobaczymy także niekwestionowaną rekordzistkę Isabeli Fontanę, której zdjęcia znalazły już w sześciu wcześniejszych wydaniach kalendarza Pirelli.

Pięćdziesiąte, jubileuszowe wydanie kalendarza Pirelli pojawi się dopiero 21 listopada przyszłego roku w Mediolanie. Chociaż nieznane jest nazwisko fotografa, który będzie odpowiadał za zrobienie do niego zdjęć, ani nie wiadomo też, jakie kobiety będą do nich pozowały, to jednak sądząc po osobach zaangażowanych do sesji poprzedzających jego premierę, można mieć pewność, że będzie to naprawdę wyjątkowe wydanie.

Kalendarz Pirelli powstał w 1964r. i początkowo był jedynie upominkiem wręczanym pracownikom brytyjskiej filii tej znanej marki zajmującej się produkcją opon. Z czasem jednak, do jego tworzenia zaczęto angażować coraz bardziej znanych fotografów i najpiękniejsze modelki. Nadal jednak grupa jego odbiorców była ograniczona. Otrzymywali go wyłącznie pracownicy lub stali klienci. W pewnym momencie kalendarz Pirelli przestano traktować jako gadżet firmowy, a zaczęto patrzeć na niego, jako na element sztuki.

Do dzisiaj kalendarz Pirelli jest jedną z najbardziej szanowanych, a zarazem najpiękniejszych publikacji tego typu. W przeciwieństwie do początkowych lat, w których go wydawano, dziś nie trzeba już starać się o to, by modelki chciały do niego pozować. Najpiękniejsze i najpopularniejsze gwiazdy świata mody, ale i filmu chciałyby znaleźć się na zdjęciach zawartych w tym kalendarzu. Wielu także chciałoby go otrzymać, jednak wciąż trafia on tylko do 20 tysięcy osób, które są skrzętnie wybierane przez firmę Pirelli.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.