sierpień 2013

Dodane przez w Ciuchy, Moda i styl | 0 komentarzy

Czy polska moda jest trendy?

Chociaż jeszcze do niedawna czerpaliśmy inspiracje modowe głównie z Zachodu, to jednak okazuje się, że polska moda rozwija się w niesamowitym tempie, a sami Polacy ubierają się coraz lepiej. Nie dość, że pozytywne zmiany widać na ulicach naszych miast, to dodatkowo, nasi projektanci i blogerzy modowi zyskują rosnącą popularność na świecie. Blogerki modowe stają się powoli stałymi bywalczyniami salonów, a sama liczba blogów modowych bezustannie się powiększa.

Polska moda rozwija się już tak dynamicznie, że w tym roku na księgarnianych półkach ukazało się kompendium wiedzy na jej temat pt. „Nowa moda polska”. Autorem jest Marcin Różyc, który charakteryzuje polską modę i opisuje poszczególne zjawiska, jakie są w niej obserwowane. Pisze o najważniejszych trendach, inspiracjach oraz osobach, które w największym stopniu przykładają się do rozwoju tej branży. Do książki dołączone są także zapisy rozmów z najważniejszymi postaciami z polskiego świata mody, w tym z projektantami i stylistami.

moda

Polacy zajmują się modą na różne sposoby, ale pewne jest to, że trendy mają dla nas coraz większe znaczenie. Najlepszym tego dowodem są wspomniane blogi modowe, których w sieci jest naprawdę bardzo dużo. Osoby, które je prowadzą pojawiają się już w mediach i dzielą się swoją pasją nie tylko w sieci. Dzięki nim, zwykli obywatele zaczynają przykładać coraz większą wagę do swojego ubioru i starają się wyglądać bardziej gustownie, szukając własnego stylu i kierując się aktualnymi trendami.

Dobrze radzą sobie także polscy projektanci, którzy tworzą kreację cenione nie tylko przez rodzime, ale i zagraniczne gwiazdy kina i estrady. Gosia Baczyńska czy Maciej Zień nie narzekają na brak znanych klientek. Warto przy tym zaznaczyć, że wielu projektantów ma na starcie poważne problemy finansowe, ponieważ trudno jest im znaleźć sponsorów, a szycie kreacji z własnych środków rzadko bywa możliwe. Mimo tego, talent i zaangażowanie sprawiają, że ich projekty dość szybko zaczynają przynosić zyski.

W swojej książce, Różyc zauważa też, że w Polsce najpopularniejszym odłamem jest moda streetowa, czyli uliczna, codzienna. Powoduje to, że najwięcej klientów notują butiki proponujące ubrania mało skomplikowane w formie, ale atrakcyjne i szyte z wysokiej jakości materiałów. Jeśli chodzi o modę z wyższej półki, to jest ona rozpowszechniana w mediach, gdzie promuje się projektantów, blogerów i marki oferujące najciekawszą odzież.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.