Dodane przez w Moda i styl | 0 komentarzy
Blogi modowe rosną w siłę!
Prowadzenie blogów o modzie to dla wielu osób nie tylko sposób na rozwijanie pasji, ale coraz częściej, także świetny interes. Blogerzy mający coś do powiedzenia na ten temat, publikujący posty dotyczące nowych trendów, ale też samodzielnie je wyznaczający stają się ważnymi personami w świecie mody. Dzięki swojemu rozeznaniu w temacie oraz dzięki wyjątkowemu wyczuciu stylu, mogą liczyć na mnóstwo odwiedzin na swoich stronach. Dla najlepszych pojawiają się również inne profity wypływające z tej działalności.
Jacy autorzy mają szansę na wybicie się w tej branży? Przede wszystkim ci, którzy znają się na rzeczy i potrafią coś więcej, niż tylko pisać proste teksty i dodawać zdjęcia stylizacji. Duże znaczenie ma to, jakie ubrania promują poszczególni prowadzący. Oczywistym jest, że uwagę zwrócą głównie ci sięgający po odzież znanych, renomowanych marek. Liczy się też sama koncepcja, która przykuje uwagę internautów – jedni decydują się na wstawianie własnych zdjęć w różnych strojach, inni starają się wyśledzić ciekawie dobrane zestawy odzieżowe u obcych ludzi. Każdy szuka własnej niszy, która da mu maksymalną szansę przebicia się.
W zamian za zaangażowanie i stworzenie ciekawego bloga modowego, autor może liczyć na zainteresowanie innych osobistości znających się na modzie, jak też na kontakty z firmami odzieżowymi. Sprawia to, że blogerzy mogą zarabiać na wstawianiu reklam znanych marek. Niejednokrotnie otrzymują również produkty, które mogą testować i następnie opisywać na swoich stronach. Zdarza się, że dostają w prezentach ubrania lub stają się „twarzą” konkretnych firm.
Najpopularniejsi na świecie blogerzy modowi stali się już swego rodzaju instytucjami. Traktuje się ich, jako ekspertów w tej dziedzinie. Są zapraszani na pokazy mody największych kreatorów. Siła prowadzących blogi na temat mody jest już na tyle duża, że przed rozpoczęciem tegorocznego, słynnego „Fashion Week”, specjalnie dla blogerek zorganizowano dwudniową imprezę „Independent Fashion Bloggers”, która pozwalała im na wymianę spostrzeżeń, porad, omówienie metod działania, jak też luźniejsze dyskusje na temat ich specyficznej pracy.
Zdarza się, że nazwiska znanych blogerów przemieniają się w cenione marki. Dotyczy to tych, którym udało się zostać prawdziwymi autorytetami w swojej dziedzinie. Zarówno odwiedzający ich strony, jak i projektanci mody czy dziennikarze zdają sobie sprawę z ich wpływów i liczą się z ich zdaniem. Jedynym problemem wśród blogów modowych staje się fakt, że stale rośnie ich liczba i coraz trudniej jest trafić na te naprawdę godne uwagi.